All Good In The Hood

GELUKKIG NIEUW JAAR ALLEMAAL!!

Veel gebeurt, weinig geschreven. Omdat we zo'n tijd in Ko Chang bleven besloten we om ons maar op te geven voor een duikcursus, en natuurlijk zijn we beide geslaagd!! Nadat we met kerst hebben gehyked, gingen we de 27ste op naar Bangkok. De stad der steden (tenminste dat is wat iedereen ons vertelde). Nou hebben wij Bangkok niet echt als toeristen ervaren, het was meer een tussenstop om ons visum voor Myanmar te regelen. Dit ging natuurlijk niet volgens plan, vanwege nieuwjaar was de ambassade gesloten. Maar Bangkok dus, Ko Sang Road was ERG druk, en na 1 nacht besloten we een ander (goedkoper) hotel te zoeken. Dit bracht ons naar Chinatown, compleet anders en veel lokaler. Het nadeel was wel dat we overal wat verder vandaan zaten. Het kwam er uiteindelijk op neer dat we naar het vliegveld gingen zonder een visum voor Myanmar. Binnen 45 minuten stonden we weer buiten met een splinternieuw plan; Laos! gedurende de jaarwisseling zaten wij verkleumd in de trein naar de grens, geen vuurwerk geen olibollen, geen cabaret, wel bier. De grens ging prima, we moesten alleen wel 1 dag overstay betalen omdat ons visum de 31ste verliep en wij de grens passeerden op de 1ste.
Vientiane, we hadden via Agoda een goedkoop hotel kunnen vinden en vielen haast meteen in slaap toen we hadden ingecheckt. Na Ko Chang hadden we besloten niet meer zoveel nachten vooruit te boeken en het te laten bij 1 nacht per keer. Ook in vientiane zijn we dus weer van hotel gewisseld. bij ons tweede hotel hingen er allerlei a4tjes met dingen die mensen kwijt wilden, waaronder een boot en een aantal Honda win's jammer genoeg reageerden geen van allen dus zaten we 4 januarie in de bus naar de 4000 eilanden. Het plan is nu om in onze volgende bestemming 2 bikes te kopen en een roadtrip door Laos te doen. Maar eerst maar eens 2 Motoren vinden.

Heel veel liefs kusjes en groetjes vanuit Laos =)

Peppermint.

Geplaatst door Rostyy 3:35 Reacties (5)

Thailand

15 dagen geleden alweer was mijn laatste post. Sorry allemaal. Na Siem Reap gingen we met de boot naar Battambang, zeker de moeite waard. Genoten van de prachtige oevers en de zwaaiende kinderen. Eenmaal aangekomen in Battambang werden we haast aangevallen door de tuctuc-drivers en taxi chauffeurs. Het was nog geen 10 minuten lopen dus ze hadden geen klanten aan ons. Nadat we een hotel hadden gevonden gingen we op zoek naar wat eten. Een traditioneel noodle soepje werd het. Daarna een busticket geregeld voor Sihanoukville en geskyped met het thuisfront. De dag erop wilden we een sloot er regelen om lekker in de omgeving rond te rijden maar de skooters bleken hier een stuk duurder en het was uiteindelijk voordeliger om een tuctuc te regelen voor de hele dag. Na de killingcaves te hebben bezocht (uit de tijd van Pol Pot) gingen we op naar de bambootrain, die ging nog best snel. Na een snelle lunch gingen we langs de Pepsi-fabriek en naar de krokodillenfarm. 600 krokodillen hadden die mensen, de meeste worden na 3 maanden verkocht aan restaurants in Vietnam. We hebben ook een baby-krokodil vast gehouden.
Door tips van papa doet mijn tablet het ook weer, gelukkig!
In Sihanoukville heerlijk genoten van zon zee en strand, en daarna op naar Thailand;
Grensovergang ging prima, zelfs zonder onze vlucht nummers kwamen we erdoorheen. Daarna met de boot naar Ko Chang, een eiland vlak bij de grens. We blijven hier tot na Kerst, waarna we doorreizen naar Bangkok, om vervolgens myanmar binnen te vliegen. Als het goed is reis ik de komende tijd samenmet Mike, de brit die ik in Hoi An had ontmoet.
Iedereen een hele fijne kerst, ik hoop in Bangkok nog even te kunnen updaten maar verwacht weinig van Myanmar, daar blijkt weinig mogelijkheid tot internet te zijn.

Xx. Peppermint

Geplaatst door Rostyy 17:20 Reacties (3)

Need a TucTuc, Lady?

Eindelijk weer een update,

Inmiddels zijn we alweer een stuk verder. In Phnom Penh zijn we naar de gevangenis en de Killingfields geweest, zelf vond ik de Killing Fields minder indrukwekkend dan bijvoorbeeld Terezin Stad. Dit kwam gedeeltelijk doordat er weinig meer in orginele staat is, bijna alles is weg gehaald en er zijn allemaal nieuwe gebouwtjes geplaatst. De audio-guide was wel heel erg goed, niet te langdradig maar ook zeker niet te kort. Het was wel vreemd want nog niet alle botten hebben ze kunnen opgraven, als je dus naar beneden kijkt zie je dat je over allemaal botten loopt. Ook de stukjes stof die half in het zand liggen zijn kleren van de slachtoffers. De gevangenis heb ik niet helemaal bekeken omdat ik niet helemaal lekker was. Maar gelukkig doet een dagje rustig aan wonderen. Mijn tablet is inderdaad stuk, de batterij werkt niet meer waardoor hij niet meer wil opladen. In Bangkok kijken of ik een Asus-store kan vinden.
Vanuit Phnom Penh namen we de bus naar Kratie, om dolfijnen te spotten. Kratie zelf was prachtig, weer een skooter gehuurd en genoten van de omgeving. En zelfs dolfijnen gezien, bestwel veel! Ook hebben we een fiets gehuurd en heerlijk gefietst over een fotogeniek eiland! De mensen in Kratie waren jammer genoeg niet te vergelijken met de schoonheid van de natuur. Maarja niets aan te doen.
Na 2 dagen Kratie eindelijk naar het hoogtepunt van Cambodja; Siem Reap
We zitten hier inmiddels 3 dagen en hebben er al 2 dagen tempels opzitten. Waaronder vandaag een zonsopgang bij Angkor Wat! De tempels zijn allemaal even mooi, sommige vervallen waardoor goed te zien is hoe de natuur zijn eigen spel heeft gespeeld en sommige al gedeeltelijk gerestautreerd. Vooral de grootte van de complexen maken het zo mooi. Siem Reap zelf is een zeer toeristische stad met ontiegelijk veel souvenierskraampjes, maar gelukkig ook heel veel eet gelegenheden!! Voor ons een prima combinatie. Morgen hebben we een rustig dagje, om de dag erna 2 tempels hier een stuk vandaan te bezoeken. Daarna gaan we met de boot over de Mekong naar Battambang, vanwaar we allebei ons eigen kant optrekken. Ik terug naar Sihanoukville en Jaimie naar Bangkok voor een vlucht naar Bali. Maar eerst nog een paar dagen samen.
Hier in Siem Reap wordt je trouwens gek van de TucTicDrivers, Need a TucTuc? Wanna see Angkor Tomorrow? TucTuc Lady? Na een tijdje lach je erom!
Heel veel Liefs uit Siem Reap en een hele fijne Sinterklaas allemaal!!

xXx. Roos

Geplaatst door Rostyy 4:08 Reacties (7)

Cambodia!

Lieve allemaal,
Allereerst heel erg bedankt voor alle felicitaties. Het eerste wat ik op mijn verjaardag las waren alle felicitaties via mail, facebook en zelfs hier op mijn blog. Echt super leuk! Maar; first things first!

De grens & Kampot
Voor het eerst zonder papa en mama, maar gelukkig niet moederziel alleen. Samen met Jaimie eerst met de bus naar Ha Tien, daar de laatste Dongs uit gegeven aan eten voor onderweg, fruit, fruit enn.., ohja fruit! In de bus naar de grensovergang spraken we een Duits stel dat hun visum al hadden geregeld ($27), wij dachten dat doen we gewoon zelf bij de grens, dus we waren allemaal benieuwd wie er het meeste kwijt zou zijn. De grens ging als volgt; uitchecken uit Vietnam (stempeltje nr 1), visum aanvraag bij Cambodja (info invullen nr 1), inchecken in Cambodja (info invullen nr 2 & stempeltje nr 2), vervolgens moesten we nog onze temperatuur laten opmeten om aan te tonen dat we niet ziek waren (info invullen nr 3). Toen zaten we eindelijk in de bus en binnen 2 uur waren we Vietnam uit en reden we Cambodja in. Onderweg alleen maar genoten van de natuur, die is hier echt prachtig! Na een stop in Kep reden we eindelijk door naar Kampot, en na onze onderhandelkunsten weer te hebben laten zien hadden we een dubbelroom voor $5, niet slecht! ons guesthouse had een prachtige tuin met heerlijke hangmatten dus daar hebben we lekker gelezen en nog wat geskyped. De dag erop hebben we fietsen gehuurd en hebben we nog meer genoten van de prachtige natuur, we belandden uiteindelijk in een dorpje en werden meteen overspoelt met kinderen, die zijn echt overal hetzelfde! De volgende dag hebben we een skooter gehuurd en zijn we naar Bokor Hill Station gegaan. We worden steeds minder fan van de LP (Lonely Planet), prijzen schieten nl omhoog nadat overnachtingen in de LP gezet zijn. En de afstand naar Bokor Hill Station klopte ook weer niets van. Wij dachten het met 2 Liter gasoline wel te halen, maar het bleek toch wat verder dan gedacht. Zo kwam het dat wij boven op de berg zonder benzine stonden en er geen benzine te krijgen was op de berg. Lekker handig! Het koste ons ongeveer een half uur en $4 voor 2 liter =(. Onderweg naar beneden merkten we het temperatuursverschil pas echt goed, het werd steeds warmer naarmate we lager kwamen.

B-Day!
Na alle felicitaties gelezen te hebben, werd ik toegezongen door Jaimie. Een beter begin is er niet. En nog cadeautjes ook, van Jaimie een traditionele cambodjaanse sjaal gekregen! Echt heel erg lief! Daarna ontbeten met Pancakes (ik) & couscous-salade (Jaimie) en heerlijke fruitshakes! Vervolgens weer een skooter gehuurd, dit keer gecheckt of ook alle metertjes het deden wat de dag ervoor niet het geval was! En op naar Kep, met zijn beroemde Krap-markt, beide geen ervaring op het gebied van krap dus we lieten ons verrassen. Toen we over de markt liepen namen we ons voor om eerst naar het strand te gaan, onszelf uit te hongeren en ons vervolgens vol te vreten met alle verse vis die hier verkocht werd! zo gezegt zo gedaan, dus na wat heerlijke uurtjes op het strand hebben we genoten van de heerlijke vis en inktvis. vervolgens zijn we een restaurantje in gegaan om ook de beroemde krap te keuren, in 1 woord; verukkelijk! Afgesloten met een gefrituurde banaan en nog 2 inktvisjes gehaald voor in het guesthouse en toen terug gereden naar Kampot. terug bij het guesthouse heb ik mijn eerste skooterrijles gehad, het was maar goed dat er niemand rondliep anders... Als afsluiter hebben we 3 stukken taart gehad in een bakkerijtje. Wat een vreetzakken zijn wij toch! Maar ik heb nog nooit zo'n geslaagde verjaardag gehad! Volgend jaar weer ?!

Sihanoukville
De dag na mijn verjaardag zijn we naar Sihanoukville gegaan, vooral voor het strand! En dat hebben we geweten, we hebben de afgelopen dagen heerlijk genoten van de zee, de zon en het strand. Gisteren werden we uitgenodigd door Jade, de eigenaar van de bar 'Blame Canada' voor een nachtelijke zwemtocht tussen lichtgevende plancton. Hoewel het eigenlijk te helder weer was, bewolking was beter geweest, was het echt een geweldige ervaring! Als je met je armen en voeten bewoog zag je allemaal glinsteringen in het water. En toen we in de schaduw van een stilliggende vissersboot gingen zwemmen, zag je dat je benen helemaal gloeiden onder water. Echt heel erg vet! Ik heb het plan om na Batambang terug te gaan naar Sihanoukville, hopelijk is het dan bewolkter =)!

Vandaag zijn we aangekomen in Phnom Penh, we zijn blij dat we hier weer lekker op straat kunnen eten. Morgen gaan we oa kijken of we mijn tablet kunnen laten maken, vandaar de weinige updates! Die dag erop gaan we naar de Killingfields en de gavangenis, wordt een heftig dagje! Daarna trekken we door naar Siem Reap voor Angkor Wat, het symbool van Cambodja.
Ik hoop mijn volgende update weer vanaf mijn tablet te kunnen verzenden maar ik heb er een hard hoofd in. We'll see!

Heel veel 19jarige groetjes vanuit Cambodja!

En natuurlijk felicitaties voor Mama =)

Geplaatst door Rostyy 4:17 Reacties (4)

Cambodja here we come!

Heeyy Allemaal,

Ik ben inmiddels half Vietnam alweer door gereisd. Na de heerlijke dagen in Mui Ne hebben we de bus genomen naar Saigon, of Ho Chi Minh City. Daar voor het eerst geskyped met de familie, blijft raar alsof je gewoon zit te telefoneren. In Saigon het War Remnents Museum bekeken, vreselijke foto's allemaal. Ook de Notre Damme bekeken maar die is natuurlijk niets vergeleken met die in Parijs. Iedere avond genoten van de Verukkelijkste mango-pasievruchtshake EVER !! Behalve dingen bekeken ook veel te veel souveniers gekocht, maar die zijn inmiddels al onderweg naar huis samen met mijn schoenen. Nadat we Saigon gedag hadden gezegt op weg naar de Delta, met als bestemming; Can Tho. dit plaatsje staat bekent om zijn Floating Markets. De eerste avond kwamen we erachter dat iedereen hier 's avonds snackjes haalt langs de hoofdweg, die rond half 5 verandert in een foodstrip. Ook het marktje tig keer overgelopen en weer dingen gekocht =(. Tsja wie mag het allemaal mee sjouwen? Juist, Moi! De Floating Markets vielen zwaar tegen, in totaal waren het z'n 30 boten (2 markten) die vooral meloen en ananas verkochten. Ook kregen we veel te laat eten, om 5:30 voeren we weg en pas om 10.30 kregen we eten. Wij ongeduldige Nederlanders hadden toen al een noodlesoepje geregeld bij wat locals. De terugtocht was wel mooi, tussen al die bananenomen en rijstvelden doorvaren. Na Can Tho via de delta omhoog naar Chau Doc, door het verwachte slechte weer maar niet naar Phuc Quoc Island gegaan. Gisteren hebben we Sam Mountain beklommen (met moto-bike (a)) en alvast een kijkje genomen in Cambodja (we zitten hier praktisch aan de grens). Vanmiddag gaan we naar Tra Su Birdsanctuary en morgen trekken we de grens over. Hopen dat dat goed gaat!!
Vandaag ben ik er ook achter gekomen waarom ik geen foto's kon uploaden dus dat is ook verholpen; mijn dropbox staat weer vol met aardige plaatjes!

De laatste groetjes uit Vietnam, een prachtig land met heerlijk eten!!
Roos

Geplaatst door Rostyy 19:43 Reacties (7)

(Berichten 6 - 10 uit 23) « Pagina 1 [2] 3 4 5 »