2 Lazy-Days

Lieve allemaal,

De afgelopen 2 dagen alleen maar aan het strand gelegen en 's avonds wat gedronken. Die 2 Argentijnse meiden zijn echt geweldig! Ze pakken gewoon de menukaart en zeggen cheap-cheap, vervolgens halveren ze de prijs en 9 van de 10 keer werkt het ook nog. En zo niet dan gaan we naar de buurman enzovoort. Ze krijgen werkelijk alles voor elkaar! Morgen toch maar kayakken, samen met nog een Duits stel. Ik denk dat ik nog een stukje met hun mee reis, en dan iets achter hun aantrek. Zij moeten namelijk rond de 7de in ho chi minh city zijn, en dat is iets te vroeg voor mij. Mijn plan wordt ook redelijk om gegooid door alle verhalen. Ik moet waarschijnlijk een vlieg ticket regelen vanuit Cambodja naar Thailand, daar een maand rond trekken en ver volgens een retourvliegticket van Thailand naar myamar, dat blijk echt de moeite waard te zijn. Als ik namelijk Thailand weer in kom vliegen heb ik weer een maand een geldig visum! Ach we zullen zien, eerst Vietnam. In het zuiden blijkt het eten beter te zijn dan hier in het noorden. Ben benieuwd. Ik mis het weer absoluut niet.
Jullie wel!

Life is a strand!

Groetjes Roos

Geplaatst door Rostyy 9:29 Reacties (2)

Cat Ba island!

Bekijk Zuid-Oost Azië op Rostyy's reiskaart.

Finally, we thought we would never made it!

Gisteravond de stad in geweest met 2 Maleisische room-mates. Heel erg gezellig, eindelijk noodles gehad en OPgegeten. Daarna vroeg op, en vanochtend om 8.15 uur opgehaald. Was nogal wat gedoe, werd redelijk overcharged. Maar voet bij stuk gehouden en had ik natuurlijk wel gelijk. Daarna eindelijk in de bus, in gesprek geraakt met een Duitse jongen naast mij. Ging ongeveer hetzelfde doen als ik maar minder shaggy en dodgy. De meeste mensen in de bus hadden een hele tour maar ik had alleen de bus rit, anderhalf uur voordat we aan zouden komen, vroeg de 'tour-guide' of ik ook naar dat ba IJsland wilde. Oké prima, dat zou dan 20 dollar worden, maar het ging heel erg vaag. Dus gelukkig waren er andere mensen die zich ermee gingen bemoeien zij hadden 12 dollar betaald, in. Busreis.. Dus ik onderhandelen. Heel gedoe, uiteindelijk toch maar niet gedaan, maar wel gehoord dat 2 meiden een cheap hostel hadden po het eiland. Dus zou ik zelf wel proberen om met dezelfde boot mee te gaan. Gelukt, vraag niet hoe. Bleek dat die 2 meiden zusjes uit Argentinie waren, en al een tijdje samen reisde met een Oostenrijks koppel. Aangekomen in Cat ba Island moesten we met de bus naar Dat ba town. Het busje wat er stond was al half gevuld met toeristen, en nu moesten er nog 7 backpackers (incl. Backpacken) bij. Maar (Vietnamees is nog erg en dan Turks) een persoon moest met de motó-bike. Ik had officieel nog niet betaald, maar ging ervan uit dat dat geen probleem zou zijn. Uiteindelijk stond ik samen met Steffan (Oostenrijker) nog buiten. Gelukkig was Steffan a real gentleman en ging hij achter op de motó-bike. Wij meiden achterin gepropt (letterlijk)!! En hij achterop een motó-bike. Het enige waar we aan konden denken was Eine kaltes bier! Toen we eindelijk een hostel hadden werd dat Ein sehr kaltes bier! We hebben nu een prima hotelkamer (eigenlijk 2pers, maar wij slapen met 3) zonder airco maar met fen, en badkamer voor 7 dollar per nacht! Daarna nog op zoek gegaan naam noodles en bier. Het is echt gezellig met z'n 5en! Morgen op zoek naar kayaks!

Echt leuk alle reacties, het is moeilijk om te reageren op mijn tablet, maar echt leuk om ze te lezen.

Tot later =)
Xx. Roos

Geplaatst door Rostyy 8:16 Reacties (5)

Dagje Ha Noi

Heeyheeyheey,

Gisteren een geweldige dag gehad, een jongen van het hostel had gevraagt of ik het leuk vond om mee te gaan naar de univeristeit. Natuurlijk, dat ik thuis niet naar een universiteit ga betekent niet dat ik het hier ook niet doe. Dus om kwart voor 2 liepen we richting de bus. Toen vertelde hij me dat het vandaag 'a special day' is, namelijk de nationale dag van de vrouw (eigenlijk een soort valentijnsdag). ik kreeg meteen een 'gift' een half engels, half engels boek over Ha Noi. Toen we de bus uitstapten moesten we nog een stuk lopen, naar zijn huis want we gingen wel even een fiets ophalen. Jep, 1 Aziatische fiets niet erg groot dus! Ik mocht achterop en dan zou ik bij de universiteit een eigen fiets krijgen. halverwege moest ik toch echt vragen of we even konden stoppen, mijn buik hield het niet meer van de spierpijn. Op de universiteit waren allerlei dingen te doen, want er was een of ander festival. Nadat ik als echt toerist meegedaan had aan een erg grappig spel, gingen we op zoek naar wat vrienden van hem. Die zouden de rest van de dag mee gaan. Daar was ik wel blij mee, want zij zorgen voor wat leven in de brouwerij. De tijd die daarop volgde heb ik heel Ha Noi door GEFIETST!! Het is een wonder dat ik nog leef, serieus! ik heb ook allerlei dingen geproefd, maar mijn maag is nog helemaal niet gewend aan het warme weer, dus het bleef bij proeven. om een uur of 6 is het hier al donker, en we hadden nog een heel programma voor de boeg, waaronder een tempel, een brug (ontworpen door mr. Eiffel), het Ho Chi Minh Mausoleum en nog meer eten. En dat alles op de fiets, de mensen die ik die avond daarvoor voor gek verklaarde daar was ik nu 1 van. Geen licht, geen hand uitsteken, just go with the flow. Onderweg heb ik heel veel gepraat met die hele groep, was echt heel erg leuk! Toen we eindelijk weer bij het hostel waren bleek er een meisje uit Malaysia te zijn gearriveerd op het bed tegen over de mijne. samen met de Franse meisjer hebben we ik denk wel een uur gepraat over vanalles en nog wat, maar vooral over de plekken waar iedereen was geweest en heen ging. Het meisje uit Malaysia vertelde dat de hoofdstad van burma prima te doen is (dus wie weet) en dat Singapore echt een aanrader is. Al met al een zeer geslaagde dag.

Vanochtend het ontbijt gemist, en heerlijk uitgeslapen. Vervolgens gedoucht en bananen en maria-bescuit gekocht. Gisterochtend heb ik 10 dollar gewisseld en ik heb nu nog meer dan de helft over. Goed Bezig!! Zo meteen ga ik naar het toerist centre om te informeren naar een bus, richting de kust. die jongen van het hostel vertelde me nog dat er een open bus ticket bestaat, waarmee ik gedurende een maand (dacht hij) met de bus kan reizen van Noord naar Zuid Vietnam. Ook maar even naar vragen zo meteen. Als dat allemaal erg makkelijk is, vertrek ik waarschijnlijk morgen richting Halon Bay. Eerder dan gepland maar ik ben heel erg benieuwd naar de kust, en de drukte werkt een beetje op mijn zenuwen.

Spreek jullie later =)

Xx. Roos

Geplaatst door Rostyy 22:15 Reacties (5)

Vietnam!!!

Bekijk Zuid-Oost Azië op Rostyy's reiskaart.

Helloo kikkertjes van me =)

Het is heerlijk hier!! Tijdens het wachten ontmoette ik de liefste vrouw van de wereld; Annette Broom. ze vond het geweldig dat ik alleen op reis ga maar is tegelijkertijd heel erg ongerust. In het vliegtuig zat ik naast haar, heel erg gezellig! toen kwamen de zenuwen terug, ik wilde naar bed en had geen zin in gedoe bij de visumcheck. Mijn paspoort ging onder het glas door, en ik had het idee dat ik hem niet meer terug kreeg. Ik weet niet waar die man allemaal aan dacht maar hij had in ieder geval heel erg veel moeite om mij die stempel te geven! Gelukkig zag hij geen probleem en kon ik daarna doorlopen naar de bagage band. Maar doordat een mannetje mij de verkeerde kant op stuurde heb ik samen met nog wat reizigers 30 minuten geacht op mijn bagage. Al meteen toen ik het vliegtuig uitliep werd ik overspoelt door een hele klamme warmte die sinds toen niet meer weg is gegaan. Tijdens de taxi-rit heb ik GE-NOT-EN! geweldig het verkeer hier, niemand heeft hier een rijbewijs hier en anders zijn er weinig eisen om het te halen. De vluchtstrook is voor brommertjes en fietsers, 's avonds het liefst zonder licht. Op een kruispunt of invoegstrook gaat degene die het hardst rijdt voor, stoplichten wat zijn dat? Als het tankstation vol is blijft iedereen op de weg wachten. De brommertjes blijven je trouwens verbazen, ze komen overal vandaan en kriskrassen overal doorheen. Onderweg hierheen moest ik heel erg denken aan Turkije, het lijkt zo erg op elkaar. Het hostel is schoon en we slapen op het moment met z'n 5en op een kamer. Ik heb me voor genomen om geen bananen meer te eten als ik thuis ben, die kunnen alleen maar tegenvallen. zelfs de smakkelijkste bananen in Nederland zijn smakeloos in verhouding met die van hier. Het ontbijt bestond zoals je misschien doorhad uit banaan, meloen (verukkelijk) en droog toast-brood met ei. Maar dat was niet lekker dus ik was blij toen het dopje van de zout eraf viel en het niet heel raar was dat ik het niet op at. Ik ga zo meteen de buurt maar eens verkennen, een van de 2 franse meisjes bij ons op de kamer heeft me wat plekken in de buurt verteld die leuk zijn om te bekijken op de eerste dag. Ben benieuwd! De franse meisjes gaan overmorgen naar Halong Bay, misschien dat ik ook nog die kant op trek, blijkt heel erg mooi te zijn. Ik denk dat ik kijk of ik hier twee dagen eerder weg kan, dan trek ik waarschijnlijk naar de kust. Joost ik heb wat dingen gelezen in mijn handboek die jij Geweldig zou vinden om te doen, klimmer, kayakken, biken etc. wie-weet.
Maar ik ga stoppen, de buurt maar eens bekijken.
Jullie horen meer, later =)

Warm klamme groetjes uit Vietnam

Xx. Roos

Geplaatst door Rostyy 20:07 Reacties (2)

afscheid en mini-mensjes

Heeyy allemaal,

Afscheid op Schiphol was wel ff raar. En dan daarna voor het eerst helemaal alleen aan de traditionele Schiphol-frappachino!
Maar de vlucht ging oké, tenminste als je de zeewiersoep en mijn spraakgrage buurvrouw wegneemt! Nee, ik zit te klagen, het was best gezellig en ik heb geen zeewiersoep gehad! Toch weet je na 3 uur niet meer hoe je moet zitten, en kun je niet gaan slapen hoe moe je ook. De mensen hier zijn echt klein, de deurklink van de wc zat ongeveer op knie hoogte! Maar, we zijn er nog niet! Hoewel ik een visum heb voor Vietnam is het nog maar de vraag of ik ook daadwerkelijk het land binnen kom. Ik kan namelijk niet aantonen dat ik het land weer uit ga voordat mijn visum verloopt. Ben benieuwd of het lukt! Ik ga zo maar eens wat halen bij de subway, het enige wat ik ken hier. Een heel fijne morgen allemaal, ik ga ff genieten van de zon hier!

Groetjes uit Zuid-Korea (hopelijk volgende keer uit Hanoi)!!

Geplaatst door Rostyy 22:12 Reacties (1)

(Berichten 16 - 20 uit 23) « Pagina 1 2 3 [4] 5 »