Moto-bike? yes please!

Bekijk Zuid-Oost Azië op Rostyy's reiskaart.

Maandag de hele dag met Jaimie (met wie ik de bad kamer deelde) door Hoi An gelopen, en wat nuttige dingen gedaan. Jaimie moest souveniers op de post doen, ik moest mijn blouse passen en later ook ophalen (Ben echt positief verrast.) Was heel leuk, want je merkt dat ze al wat langer reist en hebben daardoor heel veel op straat gegeten, heerlijk. 'S avonds een ticket voor My Son gekocht voor de dag erop. Maar je raad het al, na een tijdje is het mooie weer op. Ik liep dus door de stromende regen, op een van de mooiste plekken van Vietnam. Op mijn birkenstocks (het enige waar ik aan kon denken; 'kom op jongens niet opgeven ik heb jullie nog heel hard nodig de komende maanden') Maar ze hebben goed geluisterd! Vanaf MySon met de boot terug naar Hoi An. In gesprek geraakt met een Ier en een Brit, de rest van de middag met hun opgetrokken. Dat was heel grappig want ze hadden allemaal kleren laten maken en die moesten ze nu allemaal passen, er werd nog weer van alles bij besteld en ze lieten ook nog een paar schoenen maken. Die Brit hoopt te kunnen werken in een bar in Siem Reap dus daar moest ik dan wel langs komen als ik daar ben. 'S avonds met de bus naar Nha Trangh, raakte in gesprek met Rosie uit Engeland zij had een booking bij een hostel voor 2 personen maar was alleen dus dat kwam mooi uit, was iets meer dan mijn budget maar had ook geen zin om voor 1 nacht iets anders te gaan zoeken. De hele dag met Rosie op getrokken (was blij dat ik de volgende dag weer weg zou gaan, was nogal een feestbeest). Wel heerlijk aan het strand gelegen en nog naar het marktje geweest. 'S avonds uit op Rosies aandringen. Die ochtend daarop zou ik met de bus naar Mui Ne gaan om daar Jaimie weer te ontmoeten, hadden geen hotel afgesproken en werden uiteindelijk op 2 verschillende plekken gedumpt. Maar we hebben elkaar gevonden en zijn samen op zien gegaan naar een hotel, we zitten nu in een bungalow aan het strand; GENIETEN!! 'S avonds geerlijk vis gegeten, konden nl geen plaatselijke eettentjes vinden. Vandaag hebben we echt een geweldige dag gehad. Hebben een Moto-bike gehuurd en zijn op zoek gegaan naar de zandduinen, was een hele klus maar dat was het wel waard heerlijk om in dat warme zand te lopen. Daarna op een verlaten strand een duik in de zee genomen, en ver volgens met de brommer door een vissersdorpje gereden. Kwamen toevalligerwijs bij de haven waar net alle vissers terug kwamen van zee met de vangst van die dag. Nog pepermuntjes uitgedeeld aan de kinderen (ze durfden eerst niet maar vonden het uiteindelijk heel lekker). We komen net terug van ons avondeten; gegrilde krokodil! Smaakte niet spectaculair maar we kunnen het wel weer van ons lijstje af strepen. Morgen met de bus naar Ho Chi Minh City, wordt weer ff wennen aan een grote stad na al die kustplaatsjes. Jaimie en ik reizen de komende tijd samen misschien wel tot eind Cambodja, het is erg fijn om met z'n 2en te reizen.

Groetjes van crocodile dundee!

Geplaatst door Rostyy 3:53 Reacties (3)

Weer een stukje zuidelijker.

Bekijk Zuid-Oost Azië op Rostyy's reiskaart.

Ik heb Heu inmiddels weer verlaten, heb het Royal fine art museum net meer gevonden. Foutje van de Lonely Planet denk ik. Bij het uitstappen uit de bus, iedere reiziger met een backpack aangesproken of ze een hotel hadden. Een Engelse vrouw, had een private room voor $14,- maar vertelde dat er nog wel meer hotels zaten in dat gebied. Dat klopte, de derde ging als enige akkoord met $5,- voor een eigen kamer ipv een dorm (meerdere op 1 kamer). Heb nu een zolderkamertje op de 5de verdieping, man dit is goed voor je conditie. Toen ik wat ging rondlopen in de stad werd ik meteen een kleermaker in gesleept, het stikt hier van de kleermakers, schoenmakers en souveniershops. Dat heeft mijn portemonnee ook gemerkt. Heb een dunne blouse laten maken, ga zo kijken hoe hij zit. Ik kwam die Engelse vrouw ook weer tegen, heb met haar avond gegeten heel gezellig. In het hotel blijken nog 2nederlandse meisjes te zitten, zijn ongeveer hetzelfde van plan als ik en hebben ook 6 maanden, wie weet. Terug op de zolder bleek het meisje dat met mij de badkamer deelt ook Nederlands te zijn, hebben tot laat gezellig gekletst. Het is leuk om weer Nederlands te praten, en vooral ook om iedereen z'n verhalen en plannen aan te horen. Vandaag gaan we het stadje in en waarschijnlijk huur ik nog een fiets om naar het stand te gaan. Ik heb trouwens een dilemma met mijn schoenen, bij iedere sta ga ik door de grond dus moet ff kijken wat ik daarmee doe. Als ik ze hier kan verkopen doe ik dat, want terug sturen kost mij alleen maar veel geld. De zon is trouwens ook weer gaan schijnen, heerlijk die warmte. Zat wel een beetje in een dip door het vieze weer. Kreeg nog been compliment voor mijn Engels, die Engelse vrouw is engels docent in Moscouw en was verbaasd over de manier waarop ik engels spreek. Feels gooood! Maar ik ga afsluiten, zo opzoek naar ontbijt en dan mijn blouse passen.
Miss you guys, maar niet genoeg ;p

Xx. Vanuit Hoi An (het is prachtig hier)

Geplaatst door Rostyy 17:04 Reacties (5)

Negotiating like a boss!

Heeyy allemaal,

Ik leef nog steeds. Hoorde van papa en mama dat er in het gebied waar ik zat evacuaties waren. De storm heeft zijn tol wel geëist, onder weg naar Tam Coc (achter op de moto-bike) zag ik overal takken op de weg en bomen uit de grond gerukt. Tam Coc was erg bijzonder, met een roeiboot tussen de rotsen en door de rijstvelden gevaren. Daarna ook nog genoten van een prachtig uitzicht. De dag erna met de trein naar Vinh, misschien niet de beste keuze van mijn reis tot nu toe. Ik heb ongeveer 2 uur gelopen voor een hotel, uiteindelijk bleken ze allemaal in de stationstraat te zitten. Na wat onderhandelen heb ik een 200.000 D kamer voor 100.000 D gekregen. 'S ochtendsvroeg de trein naar Heu genomen. De trein is echt een ervaring op zich, zeker de goedkoopste plaatsen (budget), er gebeurt altijd wel wat. Ook het landschap hier in centraal-Vietnam, de knalgroene bebossing afgewisseld met de felrode kleiwegen. Overal bananenbomen en rijstvelden.
In Heu begon het hele riedeltje natuurlijk weer vanaf het begin;
'Moto-bike?' 'No thank you!' 'Moto-bike?' 'No thank you!' 'Moto-bike?' 'No thank you!'
Vervolgens weer onderhandelen voor een kamer. 5 dollar per nacht is ongeveer mijn budget. Ze blijken hier niet onder de 6 dollar te gaan, maar van 12 dollar is dat toch de helft.
Gisteren het 'Imperial city bekeken' was echt onder de indruk, gigantisch en dat binnen in de stad. Tot voor kort was bijna niemand toegelaten in 'the forbidden purple city'.
Vandaag opzoek gegaan naar the royal fine arts museum, maar kon het niet vinden. Misschien blijf ik hier toch of een dagje langer. Moet ik nog even bekijken.
Jullie merken het wel =)

Xx. Roos

Geplaatst door Rostyy 0:31 Reacties (5)

Ninh Binh

Bekijk Zuid-Oost Azië op Rostyy's reiskaart.

Ik weet weer hoe het voelt om in de regen te lopen!

Nadat we met de speed-ferry waren aangekomen in Hai Phong, hebben we er 2 uur over gedaan om bij het juiste bus station te komen. Uiteindelijk daar, kregen we te horen dat er vanaf daar geen bussen meer zouden rijden. Van 2 Nederlanders hoorde ik dat er slecht weer op komst was, en dat er zelfs geen vluchten meer naar het zuiden zouden gaan. Om mijn bus naar Ninh Binh te halen, moest ik eerst met de mótó-bike. Die dingen gaan HARD! Uiteindelijk zat ik in de bus. Na Thumb Raider 1 & 2, nagesynchroniseerd natuurlijk, werd ik gedumpt ergens in Ninh Binh. Pikke donker, geen kaart, lekker voorbereid weer! Na 3kwartier dwalen, vond ik een hotel, duurder dan Cat ba, maar het was niet anders.
Vandaag is het weer inderdaad losgebarsten, het blijkt in heel Vietnam nu slecht weer te zijn. De komende 2 dagen wordt het nog niet droog, heb ik weer! Ik heb vandaag weinig gedaan, wat door de regen gestrompeld, lijm en plakband voor mijn dagboek gekocht en patience gespeeld! Morgen toch maar wat dingen bekijken, en de bus naar Vinh regelen. Het waait trouwens ook erg hard, bij iedere vlaag ben ik bang dat het hotel instort.
Tot de volgende update!

Xx. Roos

Geplaatst door Rostyy 1:47 Reacties (3)

Leaving Cat ba island.

Heey Guys,

Na een aantal heerlijk relaxte dagen op Cat ba island vertrekken we nu toch weer naar het vast land. Het Duitse stel vertrekt vroeg naar Hanoi, en wij gaan met z'n 5en met de Ferry naar Haiphong. Van daar uit ga ik door naar Ninh binh, de hometown van een van de meisjes uit Hanoi. Ze heeft me al verschillende dingen verteld die echt moet bekijken en eten. Geitenvlees en fried rice. Van daaruit trek ik waarschijnlijk door naar Vinh, de geboorteplaats van Ho Chi Minh, en een ander meisje uit Hanoi. De afgelopen dagen heerlijk geluierd maar nu weer verder trekken! Ik weet niet hoeveel ik zal kunnen updaten de komende tijd. Ik ga er van uit dat ik geen internet heb in de bergen.
Tot schrijfs!

Xx.

Geplaatst door Rostyy 8:59 Reacties (3)

(Berichten 11 - 15 uit 23) « Pagina 1 2 [3] 4 5 »